Kansrijke interventies in nieuwsbrief VO-raad

In de nieuwsbrief van de VO-raad is informatie over het onderzoek kansrijke interventies geplaatst. Zie voor het stukje ook deze link.

Gedurende het schooljaar 2023-24 wordt er binnen het kader van “Kansrijke interventies in het onderwijs” een onderzoek uitgevoerd op vo-scholen door heel Nederland over de effectiviteit van de inzet van student-assistenten in de lessen.

De vorm van de inzet wordt geheel in samenspraak met de betreffende docent vastgesteld en kan variëren van één-op-één bijles en het ondersteunen bij praktische opdrachten tot het lesgeven aan kleine groepjes in overleg met de docent. De studenten worden getraind en begeleid vanuit een universitaire lerarenopleiding.

Het onderzoek wordt gesubsidieerd vanuit NWO. Dat betekent dat de inzet van de studenten geheel kosteloos voor de school is. Sterker nog, de school krijgt een vergoeding voor deelname aan het onderzoek.

Wilt u zich aanmelden voor deze kans om gedurende 2023-24 vijf getrainde studenten aan uw onderwijsteam te kunnen toevoegen? Neem dan contact op met Studentinzet op School.”